KLIK "STOP" UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

DENGAR RADIO KAMI?

SILA KLIK "STOP" PADA RADIO KOBAT FM UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

Followers

Tuesday, February 28, 2012

WAJAH `SAMSENG TAIK MINYAK' DI LEPAR 1, KUANTAN

Nurul Izzah kata 'Samseng UMNO' inilah yang nak tumbuk dia..


Lelaki yang di bulatkan dengan warna merah diatas adalah Samseng UMNO yang bernama Asrullah Affendi Abdullah, beliau adalah lelaki yang dikatakan menyerang Nurul Izzah dalam satu ceramah di Felda Lepar Hilir I pada 26 Feb 2012.

Samseng apa benda?? perempuan pun nak dipukul..




Nurul: Mata saya hampir lebam seperti papa
Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar berkata, jika tidak ada campurtangan penyokong Pakatan Rakyat pada ceramahnya di Gambang, Pahang semalam, beliau pasti mendapat 'mata lebam' seperti bapanya Datuk Seri Anwar Ibrahim sebelum ini.

NONEKatanya, serangan terhadapnya oleh lelaki pada ceramah di Felda Lepar Hilir I pada malam semalam itu hampir-hampir mengenainya

"Ia hanya beberapa inci (hampir mengenai), kamu pasti tidak mahu ukur, ia sangat tidak menyenangkan," kata Nurul Izzah.

Menurutnya lagi, penyerang yang memakai baju merah perlahan-lahan memasuki tempat ceramah di sebuah kedai kopi sebelum melancarkan serangan.

Bercakap kepada pemberita selepas membuat laporan polis di Petaling Jaya hari ini, Nurul Izzah berkata sekiranya tiada penyokong yang menahannya, beliau pasti menerima nasib seperti Anwar yang dipukul menjelang perbicaraan kes liwat pertamanya lebih sepuluh tahun lalu.

Nurul Izzah mendedahkan, polis tempatan berjaya mengenali identiti penyerang itu sebagai Asrullah Affendi Abdullah. Bagaimanapun, maklumat lain masih belum diketahui setakat ini.

Nurul Izzah turut menunjukkan kepada pemberita beberapa keping gambar ketika kejadian bagi menyokong dakwaannya.

NONE
Pagi tadi, akhbar web PKR Keadilandaily melaporkan, anggota Umno setempat sengaja mengganggu ceramah Pakatan dengan menganjurkan sesi karaoke dan menghantar SMS ugutan sebelumnya.

Menurut Pengarah Komunikasi PKR Nik Nazmi Nik Ahmad, ketika giliran Nurul Izzah berucap, kumpulan itu mula menyerbu ke lokasi ceramah sambil melemparkan kata-kata kesat kepada anak perempuan Ketua Umum PKR itu.

Dakwanya, "budak-budak muda" itu cuba memukul Nurul Izzah sehingga beliau dan puteri Anwar itu terpaksa diiringi polis meninggalkan kawasan berkenaan.


Patutlah dengan berbekalkan gambar yang dirakam oleh Fahmi Fadhil saja pihak Polis sudah dapat memberikan nama lelaki @ Samseng UMNO yang menyerang Nurul Izzah di Felda Lepar Hilir I , Ahad lalu.

Menurut pihak Polis tempatan yang berjaya mengenali identiti penyerang itu , Samseng UMNO itu bernama Asrullah Affendi Abdullah, maklumat lain belum dapat katanya..


Mudahnya pihak Polis mengenal pasti ‘Samseng UMNO’ itu ya.. tentu dia seorang yang popular di Felda Lepar Hilir tu.

Tak apa lah.. kita biarkan pihak Polis menjalankan tugas mereka sebagaimana yang telah diamanahkan terhadap mereka..

Bagi membantu pihak Polis berikut adalah serba sedikit mengenai ‘Samseng UMNO’ yang menyerang Nurul Izzah itu..

Beliau merupakan bekas pelajar SMK Felda Lepar Hilir dan juga bekas penuntut Politeknik Sultan Haji Ahmad Shah.

Sebab beliau amat mudah dikenal pasti oleh pihak Polis ialah beliau seorang yang berkhidmat untuk masyarakat dan kini berkhidmat di Pejabat ADUN Lepar, tinggal di Gambang, Mentakab, Pahang.

Sebab beliau benci sangat denga Nurul Izzah.. gambar-gambar di bawah mungkin dapat menjelaskannya..







Sumber: Malaysiakini/ASD

No comments:

Post a Comment