KLIK "STOP" UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

DENGAR RADIO KAMI?

SILA KLIK "STOP" PADA RADIO KOBAT FM UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

Followers

Thursday, October 20, 2011

HIMPUN - SAMBUT BAIK KEPUTUSAN PUCUK PIMPINAN



Parti Keadilan Rakyat Negeri Pahang menyambut baik keputusan yang diambil oleh pucuk pimpinan Parti di peringkat Pusat yang tidak mahu melibatkan diri di dalam Perhimpunan Sejuta Umat (HIMPUN) yang dijadualkan pada Sabtu ini di Shah Alam.

Selain daripada PAS, beberapa NGO Islam juga tidak mahu terlibat di dalam perhimpunan tersebut termasuk dari WADAH dan juga ABIM. Langkah bijak PKR tidak mahu terlibat di dalam perhimpunan yang secara tiba-tiba menarik minat Umno itu sudah tentu mengecewakan beberapa pihak yang mahu melihat Pakatan Rakyat terperangkap dengan propaganda mereka.

Isunya di sini, semenjak bila Umno ikhlas untuk memartabatkan Islam apatah lagi untuk memantapkan akidah umat Islam sedangkan dasar-dasar mereka masih diselimuti dengan amalan rasuah. Semua tahu, Umno adalah penentang utama terhadap hukum Islam terutamanya hukum Hudud yang diperjuangkan oleh PAS. Umno juga gagal menggubal Undang-Undang Murtad sejak lebih 50 tahun mereka berkuasa. Umno terus memperkayakan tokeh-tokeh judi dan ada di antara tokoh mereka mempunyai anak yang menguasai kilang arak terbesar di luar negara. Jika tidak percaya, cuba bertanya kepada Tun Mahathir siapakah yang memiliki saham terbesar kilang arak di Filipina?

Memandangkan keadaan ini, maka jelas kepada kita ada cubaan pihak-pihak tertentu untuk mewujudkan keresahan di kalangan berbagai ugama di negara ini untuk melindungi kerajaan mereka yang rasuah dan anti Islam itu.

PKR tegas dan komited untuk terus memelihara martabat Islam bersama Parti PAS, dan DAP walaupun DAP mempunyai perbezaan pendapat dengan PAS namun perbezaan pendapat mereka jauh lebih baik dari Umno yang sejak dahulu lagi menentang perlaksanaan hukum Islam.

No comments:

Post a Comment