KLIK "STOP" UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

DENGAR RADIO KAMI?

SILA KLIK "STOP" PADA RADIO KOBAT FM UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

Followers

Monday, June 27, 2011

Protes Umno peralat polis, Anwar berkemeja kuning


KUALA LUMPUR: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini memakai pakaian kuning sebagai tanda sokongan kepada Himpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai ini dan protes terhadap tindakan Umno memperalat polis dengan menangkap rakyat tidak bersalah.

Beliau dilihat memasuki perkarangan ibu pejabat parti di Tropicana, Damansara dengan berkemeja lengan pendek warna kuning kira-kira jam 1.45 petang untuk menghadiri satu mesyuarat bersama Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP) KEADILAN.

Hasrat untuk memakai pakaian kuning dinyatakan Anwar sejak semalam pada paparan twitternya ketika membalas satu tweet seorang pengikut (follower) yang memaklumkan pelakuan polis menangkap ramai rakyat berpakaian kuning.Anwar dalam twiter itu ada menyebut, ia sebagai protes terhadap tindakan keras terhadap rakyat.

“MPP Keadilan esok: Saya akan pakai baju kuning – tanda protes ke atas tangkapan anak2 muda. Umno kian terdesak dan tambah zalim,” tulis Ketua Pembangkang itu, semalam.Sejak beberapa hari lalu, ramai rakyat khususnya penyokong Pakatan Rakyat ditahan polis semata-mata kerana memakai t-shirt kuning baik yang ada logo Bersih 2.0 ataupun tidak. Situasi itu berlarutan hingga hari ini.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=15977

No comments:

Post a Comment