KLIK "STOP" UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

DENGAR RADIO KAMI?

SILA KLIK "STOP" PADA RADIO KOBAT FM UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

Followers

Thursday, March 13, 2014

WAN AZIZAH AKAN HUKUM NAJIB YANG TELAH MEMALUKAN RAKYAT MALAYSIA

Pencalonan Presiden KEADILAN, Datin Seri Wan Azizah sebagai calon mewakili PR di PRK Dun Kajang sebenarnya amat tepat sebagai 'hukuman' ke atas kerakusan dan kezaliman rejim Umno/Bn yang tidak pernah berhenti dari bersifat sombong dan angkuh.
 
 
Kes Dato' Seri Anwar Ibrahim dan selanjutnya pula kes melibatkan Karpal Singh, seterusnya nanti, satu demi satu rejim akan terus bertindak untuk mengekalkan kuasa diktatornya.  Memang wajarlah dunia luar semakin jijik melihat rejim 47% ini memerintah negara kita.  Tambahan pula berlaku tragedi kehilangan pesawat MH370 yang jelas membuktikan negara kita gagal samasekali menentukan aspek keselamatan.  Amat memalukan kita. 
 
Di dalam kes Dato' Seri Anwar, Timbalan pengarah Human Rights Watch di Asia, Phil Robertson, telah berkata bahawa perbicaraan Anwar adalah demi menamatkan kerjaya politik beliau dan kerajaan bersedia melakukan apa sahaja untuk memastikan itu terjadi.

 
 
Sementara itu, International Commission of Jurists (ICJ) mengutuk pensabitan Anwar sebagai kegagalan dalam melaksanakan keadilan, sambil mengatakan bahawa ia menimbulkan syak-wasangka terhadap kebebasan dan kesaksamaan badan kehakiman Malaysia serta mencemarkan reputasi sistem undang-undang negara. ICJ juga mengulas pensabitan Karpal dengan berkata bahawa keputusan tersebut menunjukkan kurangnya hormat kerajaan terhadap kebebasan bersuara dan ia tidak konsisten dengan undang-undang antarabangsa. 
 
Di dalam negara, kes-kes ini telah mengundang kutukan hebat daripada oraganisasi seperti Majlis Peguam, Suaram dan Lawyers for Liberty, yang mengatakan bahawa pensabitan tersebut menguatkan kembalinya pentadbiran otoritarian dan kuku besi serta mendedahkan kelayakan palsu Najib Razak sebagai seorang reformis. 
 
Wajah rejim semakin jelas di mata rakyat.  Sehubungan itu, meletakkan Datin Seri Wan Azizah di Kajang adalah untuk menghukum sang Penguasa yang zalim ini.  Bn wajib dikalahkan di Kajang dan kekalahan Bn mestilah lebih teruk dari sebelum ini agar diktator faham bahawa sudah sampai masanya rakyat bersabar dengan tingkah laku yang menjolok mata oleh diktator.

No comments:

Post a Comment