KLIK "STOP" UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

DENGAR RADIO KAMI?

SILA KLIK "STOP" PADA RADIO KOBAT FM UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

Followers

Monday, December 10, 2012

SEKITAR HIMPUNAN KEBANGKITAN RAKYAT NEGERI PAHANG, SAMBUTAN LUAR BIASA

Himpunan Kebangkitan Rakyat Peringkat Negeri Pahang telah berjaya dilangsungkan semalam (09 Disember 2012) bertempat di Dataran Darul Hikmah, Kerdau, Temerloh, Pahang.  Himpunan yang bermula sejak jam 11 pagi sehingga berakhir jam 12 tengah malam telah mendapat sambutan luar biasa yang di luar jangkaan.

Meskipun pada awalnya ramai yang menjangkakan program ini pasti kurang mendapat sambutan kerana pada hari yang sama di sebelah malam telah diadakan Siaran Langsung melalui RTM dan Astro perlawanan Separuh Akhir Bolasepak Piala AFF di antara pasukan Harimau Malaya bertemu Thailand.  Paling merisaukan di sebelah petangnya sehingga menjelang Maghrib, hujan telah turun dengan begitu lebat sekali di Kerdau.

Alhamdulillah, menjelang maghrib hujan berhenti dan orang ramai semakin lama semakin memenuhi kawasan tapak ceramah di Dataran Darul Hikmah, Kerdau malam tadi.  Pada sesi petang berbagai acara telah diadakan bermula dengan konvoi bermotor tidak kurang dari 500 buah motosikal dan lebih kurang 100 buah kereta berkonvoi dari Hentian Rehat Temerloh menuju ke Dataran Darul Hikmah, Kerdau. Dramatis Bob Lokman, Dayangku Intan dan Ali XPDC juga turut tampil di pentas di dalam sesi Santai Petang.

Kemuncak malam tadi adalah pidato pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat Negeri dan Pusat.  Di peringkat Negeri, pidato telah disampaikan oleh Pesuruhjaya PAS Pahang, Dato' Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man, Pengerusi KEADILAN Negeri Pahang, Dato' Fauzi Abd Rahman dan juga YB Leong Nghah Ngah selaku Pengerusi DAP Negeri Pahang.  Turut diberi peluang berucap adalah beberapa wakil NGO iaitu ANAK, Kumpulan 'R" (Menuntut Royalti Minyak), dan Kumpulan Hijau Anti Lynas. 

Semua pimpinan Negeri dan Pusat tampil di atas pentas untuk membacakan ikrar dan janji kepada rakyat Negeri Pahang serta seluruh Malaysia.  Ikrar untuk Negeri Pahang dibacakan oleh ketiga-tiga pimpinan Pakatan Rakyat Negeri, manakala ikrar dari pimpinan pusat dibacakan oleh Timbalan Presiden PAS, Tuan Hj Muhammad Sabu.

Di peringkat pimpinan Pusat pula, pidato telah disampaikan oleh YB Lim Kit Siang (Penasihat DAP), Tuan Hj Muhammad Sabu (Timbalan Presiden PAS) dan berakhir dengan Ketua Pembangkang yang juga Ketua Umum PKR, Dato' Seri Anwar Ibrahim.  Bekas Menteri Penerangan, Dato; Kadir Syeikh Fadzir juga turut berucap sebelum pimpinan tertinggi berucap.

Kehadiran orang ramai amat di luar jangkaan di mana tidak kurang dari 20, 000 hadir memenuhi Dataran Darul Hikmah, Kerdau.  Berikut adalah foto sekitar program Himpunan Kebangkitan Rakyat Peringkat Negeri Pahang malam tadi. 

Kaum Cina turut turun bersama
Isu Lynas tetap dibawa ke mana-mana
Di pentas utama
Ikrar oleh pimpinan peringkat Negeri dan Pusat.  Kelihatan Dato' Fauzi membacakan Ikrar untuk rakyat Pahang

 Suasana di Dataran Darul Hikmah, Kerdau, Temerloh malam tadi

Dato' Us Tuan Ibrahim Tuan Man
Pengerusi PKR Negeri Pahang, Dato' Fauzi Abd Rahman
Timbalan Presiden PAS, Tuan Hj Muhammad Sabu
Ketua Umum PKR, Dato' Seri Anwar Ibrahim

No comments:

Post a Comment