KLIK "STOP" UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

DENGAR RADIO KAMI?

SILA KLIK "STOP" PADA RADIO KOBAT FM UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

Followers

Wednesday, December 26, 2012

BANJIR - KEADILAN MEMPERKEMASKAN GERAK KERJA SKUAD PENYELAMAT DAN BANTUAN

Kejadian banjir yang melanda Pahang, terutamanya di kawasan Kuantan, Pekan dan Rompin sejak tiga hari yang lalu menyebabkan beberapa aktiviti dan program ceramah terpaksa dibatalkan atau ditunda.  Komitmen KEADILAN Pahang waktu ini adalah untuk memberikan bantuan kepada semua masyarakat yang mendiami kawasan-kawasan yang dilanda banjir.



Banjir kilat yang melanda Bandar Kuantan termasuk sekitar Indera Mahkota, Chenderawasih, Bukit Setongkol, Galing dan beberapa kawasan diberi perhatian di mana Skuad Penyelamat dan Bantuan serta merta telah ditubuhkan oleh KEADILAN bersama rakan-rakan di dalam Pakatan Rakyat di kawasan tersebut.



Hari ini, KEADILAN Pahang akan bermesyuarat khusus bagi membincangkan persiapan serta gerak kerja menghadapi situasi banjir yang dijangkakan berterusan sehingga hujung minggu ini.  Mesyuarat ini adalah untuk memperkemaskan lagi Skuad Penyelamat dan Bantuan yang telah dibentuk agar ianya lebih lancar, cekap dan efisyen.

Setakat ini Skuad yang telah dibentuk berjaya melaksanakan tugas masing-masing dengan sempurna dan bantuan yang diberikan telah sampai kepada sasaran.  Kepada pimpinan di kawasan-kawasan yang tidak dilanda banjir mereka juga harus sentiasa berada di tahap kesiapsiagaan sepanjang masa agar tindakan pantas boleh dilakukan sekiranya kawasan masing-masing dilanda banjir yang sekarang ini sukar dijangka.  

Setiap kawasan hendaklah mewujudkan Skuad Penyelamat dan Bantuan mulai sekarang agar ianya dapat digerakkan pada bila-bila masa. 

No comments:

Post a Comment