KLIK "STOP" UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

DENGAR RADIO KAMI?

SILA KLIK "STOP" PADA RADIO KOBAT FM UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

Followers

Friday, December 27, 2013

KEADILAN PAHANG SERU RAKYAT TURUN PADA 31 HB DISEMBER BANTAH KENAIKAN HARGA BARANG

KEADILAN Negeri Pahang menyokong sepenuhnya mana-mana pihak yang berusaha untuk menghidupkan demokrasi dan hak bersuara yang dibenarkan oleh Perlembagaan.  Berhubung dengan satu perhimpunan pada 31 hb Disember ini di Dataran Merdeka bagi menunjukkan bantahan atau protes terhadap kenaikan harga barang serta bermacam kezaliman yang dilakukan terhadap rakyat oleh Kerajaan Pusat sekarang, sudah tentunya perlu disokong asalkan berjalan di dalam suasana aman dan terkawal.

Kami percaya perhimpunan yang akan bermula jam 09.00 malam di Dataran DBKL kemudiannya ke Dataran Merdeka hanya sekadar tunjuk rasa atau solidariti rakyat yang semakin terancam dengan janji-janji palsu Kerajaan Umno/Bn selepas mereka memperolehi sokongan 47% untuk membentuk Kerajaan.  Tahun 2014 pastinya menjadi igauan kepada rakyat di mana berbagai kenaikan telah pun diumumkan dan sedang dirancang oleh Kerajaan Umno/Bn sekarang.  

Himpunan Kebangkitan Rakyat yang tidak melibatkan mana-mana parti politik termasuk dari PR sendiri bukan bererti kita boleh membiarkan sebahagian dari rakyat berjuang bersendirian membantah tindakan yang tidak berperikemanusiaan itu.  Sehubungan itu, KEADILAN Pahang menyeru rakyat yang prihatin dan serius untuk menghentikan tindakan keji Kerajaan Umno/Bn ini untuk turun beramai-ramai pada tarikh tersebut. dengan berpakaian HITAM, tanpa membawa sebarang senjata merbahaya.  Tiada nawaitu selain dari berhimpun dan membantah secara aman.

Kami memohon agar pihak berkuasa menghormati suara rakyat.  Tekanan hidup kini bukan sahaja dirasai oleh masyarakat desa tetapi telah menular kepada masyarakat bandar tidak mengira apa jua bangsa, ugama danm ideologi politik.  Tindakan keji mereka wajib kita tentang dan hentikan.
1. Sebuah panitia Gerakan3112 telah ditubuhkan sejajar untuk memastikan himpunan aman protes rakyat pada ambang tahun baru lebih tersusun dan berjalan lancar. 

2. Penggerak Gerakan3112 adalah terdiri daripada beberapa NGO, kumpulan anak muda aktivis dan mahasiswa, dan tiada pemimpin parti politik terlibat.

3. Gerakan3112 menggesa penyertaan orang ramai dari pelbagai lapisan masyarakat memilih Dataran Merdeka sebagai tempat berhimpun pada malam 31 Disember 2013, menuntut supaya segala punca kenaikan kos sara hidup diturunkan segera - ia sebuah protes dari rakyat untuk rakyat, merentasi batasan kepartian mahupun fahaman agama.

4. Panitia Gerakan3112 ditubuhkan untuk menyelaras 3 perkara penting pra/pasca #RPDM31D iaitu;
  • Mengatur perikatan dengan kumpulan peguam dalam soal perundangan / pasukan 'Urgent Arrest'
  • Persediaan pasukan medic
  • Soal pengarahan dan keselamatan pada 31 Disember. 
5. Gerakan3112 menyasarkan objektif membawa semua peserta himpunan masuk ke Dataran Merdeka walau apa pun halangan bermula jam 10 malam. Berhimpun secara aman dan bertahan selama yang boleh.

6. Arahan setakat ini, seluruh kekuatan massa disaran berkumpul di Dataran DBKL pada jam 9 malam, mula bergerak masuk ke Dataran Merdeka jam 10 malam. Berpakaian serba hitam dan membawa bendera kebangsaan manakala bendera parti politik amatlah tidak digalakkan.

7. Semua pengumuman rasmi dan arahan terbaru akan disiarkan melalui saluran facebook event page: Gerakan3112 #RakyatPilihDataranMerdeka31Dis pada pautan:https://www.facebook.com/events/666666776717568/?source=1
- See more at: http://edyesdotcom.blogspot.com/2013/12/panitia-gerakan3112-rakyatpilihdataranm.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+edyesdotcom+%28edyesdotcom%29#sthash.IdVfT0Y1.dpuf

No comments:

Post a Comment