KLIK "STOP" UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

DENGAR RADIO KAMI?

SILA KLIK "STOP" PADA RADIO KOBAT FM UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

Followers

Wednesday, January 15, 2014

MP KUANTAN DI FITNAH AKIBAT INGIN MENUTUP KELEMAHAN KERAJAAN


 
 

Fitnah kononnya MP Kuantan ini menyalahgunakan dana bantuan banjir tidak lain tidak bukan untuk mengalih perhatian rakyat terhadap kegagalan Kerajaan Pusat mahupun Kerajaan Negeri menangani isu banjir baru-baru ini dengan cekap dan efisyen.
Mungkin juga mereka terkejut dan menggelabah apabila lebih 100 orang ahli Umno di Kuantan baru-baru ini telah menyertai PKR akibat merasa tidak puas hati terhadap pengurusan banjir oleh Kerajaan Pusat dan Kerajaan Negeri.  Sehubungan itu, mereka mencipta fitnah ini untuk cuba memburukkan YB Fuziah Salleh sekaligus ingin mencemarkan imej PR.

Seperkara lagi yang menjadi topik bualan rakyat terutamanya mangsa-mangsa banjir sekitar Kuantan dan Indera Mahkota adalah " Mana wang bantuan banjir RM500 dari Kerajaan Pusat dan RM 250 dari Kerajaan Negeri yang diperuntukkan kepada mangsa-mangsa banjir?". 

YB Fuziah menjelaskan, "Adalah tidak wajar dan tidak adil kawasan lain yang terlibat dengan banjir seperti Kemaman telah menerima bantuan seperti yang telah dilaporkan, sedangkan kawasan Kuantan yang mangsa banjir melebihi 20 ribu orang belum lagi diambil perhatian sewajarnya."

Mengenai bantuan kemanusiaan dari Presiden Emiriah Arab Bersatu (UAE), Sheikh Khalifa Zayed Al-Nahyan berjumlah USD10 juta, beliau sendiri telah menulis surat kepada Sheikh Khalifa Zayed Al-Nahyan untuk membetulkan maklumat di mana kawasan kuantan adalah kawasan di mana mengalami banjir yang teruk tambahnya.

Mengenai percutian di Guangzhou, China pula ianya telah dirancang lebih awal, percutian itu merupakan percutian keluarga menurutnya.

"Bukan sahaja anak-anak saya yang ikut bahkan adik beradik saya pun ikut, tetapi perkara ini telah disalah erti dan di manipulasi oleh orang tidak bertangjawab yang telah mengatakan saya telah mengunakan duit RM50,000 daripada Kerajaan Selangor untuk ke sana".

Jelas, berbagai fitnah telah dilemparkan kepada MP Kuantan ini semenjak awal lagi di Parlimen di mana MP dari BN, Bung Mukhtar telah memperlekehkan YB Fuziah sewaktu beliau membawa usul untuk menyenaraikan Kuantan dan Indera Mahkota sebagai kawasan Dharurat yang memerlukan bantuan segera kerana diwaktu itu banjir besar telah melanda kawasan-kawasan tersebut.  Tindakan memalukan dari Bung Mukhtar itu telah menghina mangsa-mangsa banjir keseluruhannya.

No comments:

Post a Comment