KLIK "STOP" UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

DENGAR RADIO KAMI?

SILA KLIK "STOP" PADA RADIO KOBAT FM UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

Followers

Monday, November 11, 2013

AL FATIHAH - JENAZAH ALLAHYARHAM AHMAD RAFLIE MANGSA TEMBAKAN DIKEBUMIKAN PAGI INI

Petang semalam (10 Nov 2013), satu kejadian malang berlaku lagi tapi kali ini melibatkan kakitangan Jabatan Agama Islam pula.  Di dalam kejadian lebih kurang jam 2.00 petang, Ketua Penolong Pengarah Bahagian Penguatkuasa Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), Ahmad Raflie Ab Malik mati ditembak dari jarak dekat di perkarangan rumahnya di Indera Mahkota 2, Kuantan.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pahang SAC Mohd Zakaria Ahmad yang mengesahkan kejadian itu berkata, tiga suspek lelaki dipercayai terbabit dalam kejadian.  Ketiga-tiga suspek itu dipercayai melarikan diri dengan menaiki sebuah kereta jenis Proton Wira Aeroback berwarna putih selepas menambak mangsa dengan 3 das tembakan.  Motif pembunuhan masih di dalam siasatan Polis.

YB Dato' Fauzi Abdul Rahman di luar rumah mangsa
MP Kuantan, YB Fuziah Salleh turut hadir menziarahi
KEADILAN Negeri Pahang mengucapkan Takziah kepada waris dan keluarga Allahyarham Ahmad Raflie, serta mendoakan agar Roh Allahyarham ditempatkan bersama orang-orang yang Soleh dan mendapat kerahmatanNya.
 
Mangsa - Allahyarham Ahmad Raflie
Kami memandang serius kadar jenayah yang semakin serius sehinggakan tidak lagi mengira mangsa dan kejadian tembakan boleh berlaku di waktu siang di hadapan rumah.  Ini menunjukkan penjenayah tidak sedikit pun gentar dan dikhuatiri kejadian seperti ini bakal berulang jika pihak berkuasa gagal menanganinya.  
 

Pengerusi KEADILAN Pahang yang juga MP Indera Mahkota, YB Dato' Fauzi Abdul Rahman yang telah dimaklumkan kejadian malang tersebut terus bergegas ke rumah Allahyarham.  Turut hadir adalah MP Kuantan, YB Fuziah Salleh.  

Diberitakan jenazah Allahyarham akan disemadikan pagi ini selepas selesai urusan bedah siasat di HTAA, Kuantan. 

No comments:

Post a Comment