KLIK "STOP" UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

DENGAR RADIO KAMI?

SILA KLIK "STOP" PADA RADIO KOBAT FM UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

Followers

Friday, September 20, 2013

BUKAN DIALOG UMNO - PKR, TETAPI BN DAN PAKATAN

Pakatan ulangi sedia dialog dengan BN isu rakyat

KUALA LUMPUR 19 SEPTEMBER: Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat mengulangi kesediaan untuk berdialog dengan Barisan Nasional (BN) bagi menyelesaikan isu rakyat yang kian runcing.

Perkara itu diputuskan Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim; Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang dan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam persidangan majlis itu semalam.

“Kami sekali lagi menyatakan kesediaan untuk mengadakan dialog dengan Barisan Nasional, bertujuan menyelesaikan masalah-masalah negara yang kian runcing seperti bebanan hutang kerajaan yang menggunung, harga barang meningkat mendadak, jenayah dan rasisme menular yang menggugat hubungan baik di kalangan masyarakat,” kata mereka dalam kenyataan hari ini.

Anwar semasa mengemukakan kesediaan Pakatan pada 30 Ogos lalu berkata, dialog itu merupakan usaha terbaru membantu rakyat yang memberikan undi majoriti kepada Pakatan Rakyat yang mahukan perubahan.

Beliau turut menggariskan beberapa perkara yang menjadi asas perbincangan.

Antaranya soal kaum dan agama yang dimanipulasi, ekonomi yang kian merudum, peningkatan kadar jenayah dan tata kelola kerajaan yang baik./KD

No comments:

Post a Comment