KLIK "STOP" UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

DENGAR RADIO KAMI?

SILA KLIK "STOP" PADA RADIO KOBAT FM UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

Followers

Thursday, April 17, 2014

YB KARPAL SINGH MENINGGAL DUNIA - TAKZIAH DARI KEADILAN PAHANG

MPN KEADILAN Negeri Pahang mewakili seluruh ahli KEADILAN negeri ini mengucapkan Takziah kepada waris dan kaum keluarga Ahli Parlimen Bukit Gelugor yang juga Pengerusi DAP, YB Karpal Singh yang telah meninggal dunia kerana terlibat di dalam kemalangan jalanraya di Kilometer 306.1 Lebuhraya Utara Selatan laluan utara di Kampar awal pagi ini.

Pembantu peribadi beliau, Michael Cornandez turut maut dalam kemalangan itu yang membabitkan kenderaan serbaguna (MPV) yang dinaiki mereka dengan sebuah lori dalam perjalanan menuju utara berhampiran Gua Tempurung.  Anaknya Ram Karpal dan pemandu kereta itu dilaporkan cedera.

 
 
Beliau merupakan seorang tokoh politik yang dihormati oleh rakan dan digeruni oleh musuh politiknya kerana beliau adalah seorang yang tegas dan sentiasa berpegang kepada prinsip undang-undang.  Mendiang Karpal juga adalah Ketua Peguambela di dalam Kes Fitnah Liwat II melibatkan Dato' Seri Anwar Ibrahim.  

Semoga kaum keluarganya diberi kekuatan dan dapat menerima dugaan ini dengan penuh kesabaran.  Segala jasa Mendiang kepada rakyat terutamanya di kawasan yang diwakilinya, serta perjuangannya menegakkan keadilan dan menentang kezaliman di negara ini akan tetap dikenang.  Pakatan Rakyat merasai kehilangan seorang tokoh yang penuh pengalaman.

1 comment:

  1. We're all deeply saddened by Karpal Singh's sudden death - but lets keep his legacy alive. You may offer your kind words on Karpal Singh's eMemorial page here: https://apps.facebook.com/ememorial/memorial.php?id=331

    ReplyDelete