KLIK "STOP" UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

DENGAR RADIO KAMI?

SILA KLIK "STOP" PADA RADIO KOBAT FM UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

Followers

Thursday, August 29, 2013

SEBUTAN KES HIMPUNAN BLACKOUT 505 BERMULA PAGI INI DI MAHKAMAH SEKSYEN, KUANTAN

Pagi nanti, Khamis (29 Ogos 2013) jam 08.30 AM, sebutan kes di bawah Seksyen 9(1), Akta Perhimpunan Aman akan bermula di Mahkamah Seksyen 2, Kompleks Mahkamah Kuantan, Bandar Indera Mahkota, Kuantan.  

Kes ini akan melibatkan Setiausaha PKR Negeri Pahang, Sdr Kamarzaman bin Mohamed Yunus di dalam penganjuran Himpunan Kebangkita Rakyat #Blackout 505 Peringkat Negeri Pahang yang telah diadakan di Dataran Rakyat, Pejabat PKR Negeri Pahang, Jalan Beserah Kuantan pada 14 Mei yang lalu.

Sdr Kamarzaman bin Mohamed Yunus - Setiausaha PKR Pahang
Sehubungan itu, kepada sesiapa yang berkelapangan boleh lah hadir pada tarikh dan masa yang tersebut untuk kita bersama-sama memberikan sokongan moral kepada Sdr Kamarzaman.  Himpunan Kebangkita Rakyat #Blackout 505 yang telah diadakan itu ternyata mendapat sambutan yang di luar dugaan meskipun lokasi program telah diubah disaat-saat akhir.  Lebih kurang 40 Ribu telah memenuhi ruang perkarangan Ibu Pejabat PKR Negeri Pahang pada malam itu yang dihadiri oleh Ketua Pembangkang, Dato' Seri Anwar Ibrahim serta beberapa pimpinan utama dari Pakatan Rakyat.

Sewajarnya perkara ini tidak berbangkit lagi apabila pihak Penganjur telah bersedia menerima nasihat dari pihak berkuasa untuk mengubah lokasi dari Perkarangan PASTI Taman Mahkota Aman, Batu 11, Jalan Gambang, Kuantan ke Dataran Rakyat, Ibu Pejabat PKR Negeri iaitu perkarangan premis persendirian.  Sikap tolak ansur pihak Penganjur seharusnya diberi pujian, namun ianya tidak berlaku. 

Bersamalah kita mendoakan agar kes ini akan memihak kepada Sdr Kamarzaman selaku individu yang berperanan penting melaksanakan tugasnya sebagai pimpinan parti.

No comments:

Post a Comment