KLIK "STOP" UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

DENGAR RADIO KAMI?

SILA KLIK "STOP" PADA RADIO KOBAT FM UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

Followers

Wednesday, June 13, 2012

WWW 1: Pemuda PAS cabar Pemuda Umno berdebat


Muhammad Faeez,
12 Jun 2012



 
 
KUALA LUMPUR: Dewan Pemuda PAS Perak mencabar Pemuda Umno Johor berdebat dalam isu pembidaan plat WWW 1.

Timbalan Ketuanya, Dr Raja Ahmad Al-Hiss berkata, Pemuda Umno Johor telah membohongi rakyat Johor tentang kemelut bidaan plat yang sedang hangat diperkatakan ini.

Menurutnya, Pemuda Umno Johor telah menjadikan mantan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Nizar Jamaluddin sebagai sasaran utama dengan mengheret rakyat Johor terhadap isu bidaan nombor plat WWW 1 yang berharga RM520,000.

“Kami sangat kesal dengan tindakan Pemuda Umno yang meracuni pemikiran.

“Justeru kami mengajak Pemuda Umno berdebat tentang isu ini bagi merungkai perkara sebenar,” katanya pada sidang media di lobi Parlimen, hari ini. Ahli Parlimen Pokok Sena dan Bukit Gantang, Datuk Mahfuz Omar dan Nizar turut serta.

Mengulas lanjut, Raja Ahmad berkata, pihaknya akan menghantar semua bukti-bukti tentang penghinaan Kosmo terhadap Sultan Johor berhubung isu bidaan plat WWW 1.

Tambahnya, Pemuda PAS hairan sehingga hari ini pihak polis langsung tidak membuat kenyataan dan tindakan kepada akhbar Kosmo dan ianya menggambarkan pihak Polis ‘memilih bulu’ dalam membuat sesuatu tindakan.

Naib Ketua Pemuda PAS Malaysia itu juga mempersoalkan mengapa Kementerian Pengangkutan di bawah menteri Datuk Seri Kong Cho Ha yang juga Setiausaha Agung MCA mendedahkan isu bidaan ini.

“Kenapa pada 2010 isu bidaan plat MCA 1 yang mencecah RM300,000 itu rekod bidaan tertinggi ketika itu tidak didedahkan kepada umum sedangkan isu bidaan plat WWW 1 yang melibatkan Sultan Johor ini didedah dan dihebahkan secara meluas?

“Apa agenda sebenar akhbar Kosmo dan siapa di belakang akhbar ini?,” soal beliau.

Terdahulu, Pemuda PAS Perak mendedahkan akhbar Kosmo yang sudah lama memainkan isu bidaan nombor pendaftaran kenderaan WWW 1.

Sebanyak enam keluaran sejak 8 April akhbar kepunyaan anak syarikat Utusan Malaysia itu telah mensensasikan isu bidaan ini dan Pemuda PAS telah mendesak pihak Polis turut membuat siasatan terhadap akhbar Kosmo./harakahdaily

No comments:

Post a Comment