KLIK "STOP" UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

DENGAR RADIO KAMI?

SILA KLIK "STOP" PADA RADIO KOBAT FM UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

Followers

Saturday, March 17, 2018

Tun M jamin Anwar jadi PM kerajaan Harapan

Calon perdana menteri Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohamad memberi jaminan bahawa beliau akan memberi laluan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi perdana menteri.

Beliau berkata demikian dalam temu bual dengan ABC Australia sewaktu ditanya jika undian untuk beliau boleh ditafsirkan sebagai sokongan kepada Anwar yang masih dipenjara kerana Fitnah II.

“Pada sisi tertentu ya kerana saya sudah berjanji yang saya tidak akan lama menjadi perdana menteri, sehingga beliau diampunkan.

“Beliau perlu mendapat pengampunan Yang di-Pertuan Agong sebelum dapat menyertai politik semula,” katanya dan menambah proses itu akan mengambil masa dua atau tiga tahun.

Beliau turut menyatakan hasrat untuk tidak menyandang amanah tersebut untuk tempoh yang lama.

“Saya tidak fikir mahu kekal untuk tempoh yang lebih lama kerana usia saya. Saya tidak rasa dapat bertahan terlalu lama atau satu penggal penuh,” katanya yang akan genap 93 tahun Julai ini.

Anwar kini menjalani hukuman lima tahun penjara atas Fitnah II dan dijangka dibebaskan 8 Jun ini.

Ikon Reformasi inj konsisten menegaskan yang pemenjaraannya adalah bermotifkan politik./KD

No comments:

Post a Comment