KLIK "STOP" UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

DENGAR RADIO KAMI?

SILA KLIK "STOP" PADA RADIO KOBAT FM UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

Followers

Monday, September 11, 2017

Lebih 5,000 sertai Himpunan Wanita Bantah Politik Toksik di KL

 
 
KUALA LUMPUR, 10 SEPT: Bandar raya Kuala Lumpur hari ini dikejutkan kelantangan suara kira-kira lebih 5,000 wanita berpakaian serba purple dalam Himpunan Wanita Bantah Politik Toksik.

Perhimpunan aman anjuran pelbagai Organisasi Bukan Kerajaan (NGO) itu bermula kira-kira jam 5.00 petang di hadapan bangunan Maju Junction, Jalan Tunku Abdul Rahman.

Perhimpunan yang dipimpin isteri bekas Perdana Menteri ke-4, Tun Dr Siti Hasmah Ali itu dimulakan dengan ucapan beberapa pemimpin NGO terlibat.

Ketika menyampaikan ucapan, Siti Hasmah, berkata, perhimpunan itu diadakan bagi menolak golongan yang mengamalkan politik keganasan, rasuah dan tidak bertanggungjawab.

 
 
“Kita lihat wanita dijadikan sasaran dengan dibunuh dalam peperangan, gangguan seksual dan lain-lain.

“Ini terjadi kerana amalan politik toksik dan perlu dihentikan sebelum toksik ini masuk ke dalam darah kita dengan mengadakan perhimpunan aman. Wanita memang cintakan keamanan,” katanya.

Sebaik Siti Hasmah selesai menyampaikan ucapan, perhimpunan itu mula berarak menuju ke Sogo.

Selain pemimpin beberapa NGO, turut hadir Presiden Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN), Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail; isteri Dato’ Menteri Besar Selangor, Shamsida Taharin; Speaker Dewan Negeri Selangor (DNS), Hannah Yeoh; Exco Kebajikan, Hal Ehwal Wanita dan Kesihatan, Dr Daroyah Alwi; Ahli Dewan Negeri (ADN)Batu Tiga, Rodziah Ismail dan ADN Rawang, Gan Pei Nei.

Turut kelihatan pada perhimpunan itu Ahli Parlimen Ampang, Zuraidah Kamaruddin, Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok dan ramai lagi.

Selain pemimpin wanita, himpunan itu turut dihadiri Timbalan Presiden KEADILAN, Dato’ Seri Mohamed Azmin Ali dan Naib Presiden, Tian Chua sebagai tanda sokongan kepada gerakan terbabit./SKini

No comments:

Post a Comment