KLIK "STOP" UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

DENGAR RADIO KAMI?

SILA KLIK "STOP" PADA RADIO KOBAT FM UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

Followers

Sunday, February 24, 2013

PERLANTIKAN DATO’ RHINA BHAR SEBAGAI NAIB PENGERUSI IBU MALAYSIA MENENTANG JENAYAH (MMAC)

KENYATAAN MEDIA

23 Februari 2013

PERLANTIKAN DATO’ RHINA BHAR SEBAGAI NAIB PENGERUSI IBU MALAYSIA MENENTANG JENAYAH (MMAC)

Pada hari ini saya amat berbesar hati untuk mengumumkan pelantikan Dato 'Rhina Bhar sebagai Naib Pengerusi-Ibu Malaysia Terhadap Jenayah (MMAC).

Dato’ Rhina Bhar adalah seorang ahli politik Malaysia yang dihormati, dan yang lebih penting adalah beliau berpengetahuan dan pengalaman yang luas mengenai isu-isu berkaitan dengan wanita. Beliau telah berkhidmat sebagai Senator di Dewan Negara, dan juga Ketua Wanita dan naib-presiden Parti Gerakan. Dato' Bhar adalah seorang peguam bertauliah selama 37 tahun sudah.

Pengalaman beliau dalam perkhidmatan awam adalah satu nilai yang tinggi dalam kempen ini , seperti yang kita bangkitkan iaitu isu jenayah dan keganasan di kalangan kita yang tidak diuruskan oleh pihak polis dengan teratur dan juga pihak berkuasa yang terlibat.

Pada pilihan raya umum ini, saya ingin menarik perhatian yang lebih kepada aktiviti membanteras jenayah (crime-fighting). Ibu seperti saya dan Dato’ Rhina Bhar akan sentiasa bersedia untuk membawa isu ini sehinggalah ianya menarik perhatian oleh pihak berkuasa untuk melakukan tindak balas serta mencari penyelesaian agar kejadian yang tidak dingini berlaku kembali. Kepada mereka yang dicalonkan, janganlah mendakwa serius sebagai ahli parlimen jika mereka tidak bersedia untuk bercakap tentang bagaimana untuk membenteras jenayah.

Jenayah bukan sahaja menjadi isu perbualan dalam komuniti seperti Petaling Jaya Selatan lagi, ia juga adalah perkara yang membimbangkan terutamanya penduduk dan pengundi di sini. Dengan adanya Dato 'Bhar yang mempunyai visi, terutamanya meningkatkan kesedaran di utara Malaysia iaitu tempat asal dan juga tempat beliau, Georgetown, Pulau Pinang . Kami akan berkerja keras untuk berkempen membenteras jenayah sehinggalah tiba hari pilihan raya, dan seterusnya sehinggalah kita mampu mengawal kadar jenayah di Malaysia. 
 
Keselamatan anak dan cucu kita adalah bergantung kepada kita semua untuk terus berkempen.



DATO 'SERI WAN AZIZAH WAN ISMAIL
PRESIDEN
PARTI KEADILAN RAKYAT

No comments:

Post a Comment