KLIK "STOP" UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

DENGAR RADIO KAMI?

SILA KLIK "STOP" PADA RADIO KOBAT FM UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

Followers

Saturday, October 29, 2011

LEGA DENGAN JAMINAN PAKATAN RAKYAT TERHADAP BEKAS TENTERA/PERAJURIT

Dari Meja KOBAT

KOBAT (Kor Bekas Angkatan Tentera/Perajurit) merasa terharu dan menyanjung tinggi jaminan yang dibuat oleh Naib Presiden PKR, YB Nurul Izzah Anwar di dalam akhbar Sinar hari ini. Beliau memberi jaminan bahawa nasib bekas-bekas tentera/perajurit akan diberi pembelaan yang sewajarnya sekiranya Pakatan Rakyat (PR) menerajui Putrajaya.

Di antara perkara yang akan diberi perhatian oleh PR sekiranya dapat memerintah adalah mengkaji semula jumlah pencen yang diterima oleh bekas-bekas tentera/perajurit. PKR menyedari masih ramai bekas-bekas tentera samada berpencen atau tidak, kehidupan mereka masih tidak begitu baik jika mahu dibandingkan dengan jasa dan pengorbanan mereka kepada negara sebelum ini.

Di dalam Buku Jingga, terdapat banyak tawaran yang dapat mengubah hidup golongan pesara tentera/perajurit. Justeru itu, pesara tentera/perajurit diseru agar bersama bekerja kuat bagi membantu PR memenangi Pilihanraya Umum akan datang.

* KOBAT buat sementara waktu akan menggunakan blog PKR Pahang ini bagi menyalurkan maklumat. Blog KOBAT yang baru kini di dalam pembikinan kerana blog asal KOBAT telah disabotaj oleh pihak-pihak tertentu. KOBAT juga boleh diikuti di laman FaceBook di sini ---> http://www.facebook.com/kbekasperajurit

1 comment: