KLIK "STOP" UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

DENGAR RADIO KAMI?

SILA KLIK "STOP" PADA RADIO KOBAT FM UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

Followers

Wednesday, June 18, 2014

Petisyen Rakyat Bagi Membantah Pemberian POL Kepada Lynas Ditolak Oleh YDP Dewan Rakyat

Pada 17 Jun 2014. Ahli Parlimen Indera Mahkota Dato’ Fauzi Abdul Rahman dan Ahli Parlimen Kuantan YB Fuziah Salleh telah menyambut kehadiran warga Indera Mahkota dan Kuantan yang hadir ke depan Bangunan Parlimen bagi menyatakan bantahan mereka terhadap pemberian Lesen Operasi Tetap (POL) kepada Lynas.

Rombongan dua bas dari Indera Mahkota dan Kuantan ini diketuai oleh Pengerusi Save Malaysia Stop Lynas (SMSL) Tan Bun Teet dan Pengerusi Stop Lynas Coalition (SLC) Ali Akhbar. Turut bersama adalah Adun Beserah YB Andansura Rabu, Adun Semambu YB Lee Chean Chung, Adun Tanjung Lumpur YB Ustaz Rosli Abdul Jabar dan Adun Teruntum YB Sim Chong Siang.

Seramai tujuh wakil dari rombongan ini telah dibenarkan masuk ke kawasan Dewan Rakyat bagi mengikuti pembentangan petisyen. Namun kekecewaan jelas terbayang diwajah mereka kerana Yang Dipertua Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia telah menolak permohonan rakyat untuk petisyen tersebut dibentangkan.

Mereka yang hadir juga tidak puas hati dengan tindakan Yang Dipertua Dewan Rakyat mengambil tindakan menghalau Ahli Parlimen Kuantan YB Fuziah Salleh kerana mempersoalkan kewajaran dan meminta penjelasan ke atas keputusannya untuk tidak membenarkan petisyen tersebut dibentangkan di Dewan Rakyat.

Ahli Parlimen Padang Serai, YB N Surendran turut dihalau keluar dari Dewan Rakyat selepas cuba membangkitkan penolakan petisyen dan kerana ingin menjawab pertanyaan yang diajukan oleh Yang Dipertua Dewan Rakyat.

Ramai Ahli Parlimen PR beranggapan Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia dalam keadaan amat ‘marah’ ketika mempengerusikan mesyuarat hari ini. Jelas wajah ‘marah’ terbayang pada raut wajah dan tingkah laku Pandikar yang ingin menunjukkan ‘kuasanya’./Sumber: http://datofauzi.com/v1/?page_id=1984
 
DSC06594 DSC06598 DSC06602 DSC06606 DSC06609 DSC06611 DSC06614 DSC06616 DSC06617 DSC06623 DSC06626 DSC06628

No comments:

Post a Comment