KLIK "STOP" UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

DENGAR RADIO KAMI?

SILA KLIK "STOP" PADA RADIO KOBAT FM UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

Followers

Saturday, July 6, 2013

SELINGKAR KISAH DARI YB USTAZ ROSLI JABBAR DARI DUN PAHANG

Sedikit sedutan perbahasan dewan:

Pada 3 julai, YB Andansura(PAS) berucap ketika memohon laluan dari YB Leong (DAP), YB Andansura menjelaskan tentang perpaduan dalam PR yang terdiri dari pelbagai kaum, tiba-tiba bangun YB Pulau Tawar mencelah menuduh bahawa PAS Munafiq sambil mengangkat kertas amanat Hj Hadi, beliau sifatkan PAS Munafiq sebab berkawan dengan DAP.


YB Ustaz Rosli - Adun Tanjung Lumpur
Saya bangun dan tidak dibenarkan menjawap, sehinggalah pada hari semalam 4 Julai, saya dibenarkan untuk berucap membahas titah ucapan diraja, ketika saya sedang berucap berkaitan dengan rumah PPRT, YB Pulau Tawar sekali lagi bangun menganggu dan mengatakan orang yang lawan Ulil Amri tak perlu bagi bantuan, belumpun saya menjawabnya MB Pahang bangun dan berucap "tak payah bincang lah pasal ulil Amri, tu semua pembohong je, kita sekarang ni nak bantu orang miskin" lega jugak sebab MB dok bela saya, YB Pulau Tawar diam seribu bahasa.

Saya menyambung ucapan dan meminta supaya isu amanat TGHH dan Ulil Amri didebatkan, sebab ini adalah isu agama yang memerlukan masa dan adab saya bersedia untuk berdebat dengannya pada bila-bila masa dan tempat. Saya diarahkan untuk duduk.

YB Andansura juga sempat membuat ucapan dan banyak menyentuh tentang isu alam sekitar dan menegur beberapa salahlaku berkaitan projek yang menyukarkan rakyat, kelihatannya YB YB BN tekun mendengar ucapannya dan tiada yang mengganggunya dan ucapannya mendapat credit pujian dari MB Pahang, sewaktu saya keluar saya mendengar perbualan dari YB UMNO yang memuji ucapan YB Andansura..Tahniah sahabatku./FB YB Us Rosli

* YB Ustaz Rosli Abdul Jabbar adalah Adun Tanjung Lumpur, Kuantan dari PAS.

No comments:

Post a Comment