KLIK "STOP" UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

DENGAR RADIO KAMI?

SILA KLIK "STOP" PADA RADIO KOBAT FM UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

Followers

Wednesday, February 15, 2012

HIMPUNAN HIJAU 26 FEB - KENYATAAN MEDIA YB FUZIAH

Kenyataan Media
Fuziah Salleh
Ahli Parlimen Kuantan

14 Februari 2012.

Saya mengucapkan tahniah kepada MB Pahang di atas pernyataan yang dibuat dalam semangat demokrasi di mana beliau telah mengalu-alukan kehadiran Himpunan Hijau 2.0 pada 26 Februari di Padang MPK1 dari 09:30AM-12:00 PM di Kuantan.

Oleh itu, kita berharap kepada pengeluaran permit dari Pihak Berkuasa Tempatan dan juga daripada pihak polis secepat mungkin.

Kumpulan Anti Lynas telah menganjurkan pelbagai acara pada masa lalu. Kesemuanya telah berjalan dengan aman, teratur dan tersusun.

Peserta Himpunan Hijau 2.0 adalah individu dan kumpulan yang cintakan keamanan, bercita-cita untuk pembangunan mampan, untuk persekitaran yang hijau di mana-mana tempat di Malaysia, dan terhadap Lynas untuk memulakan operasi di Kuantan. Kami percaya bahawa bumi ini adalah untuk generasi masa depan kita, dan mereka mesti hidup untuk menikmatinya.

Kami berharap perhimpunan aman terhadap Lynas dalam cahaya rangka kerja dasar yang lebih luas dalam konteks pembangunan lestari pada AHAD, 26 Februari dan saya mengharapkan MB Pahang untuk melakukan yang terbaik sedaya upaya dalam memastikan coorperation dari Pihak Berkuasa Tempatan serta dari Polis.

YB FUZIAH SALLEH
Ahli Parlimen Kuantan 

* Kenyataan media ini diemailkan di dalam Bahasa Inggeris, telah kami terjemahkan ke dalam Bahasa Malaysia dan kemungkinan terjemahan agak kurang tepat tetapi tidak lari dari maksud asal.

No comments:

Post a Comment