KLIK "STOP" UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

DENGAR RADIO KAMI?

SILA KLIK "STOP" PADA RADIO KOBAT FM UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

Followers

Sunday, October 20, 2013

TAKLIMAT PINDAAN PERLEMBAGAAN PARTI DAN PERSIAPAN KEADILAN PAHANG BANTU JENTERA PRK DUN SG LIMAU, KEDAH

Pada 19 Oktober 2013 (Sabtu) jam 03.00 petang, bertempat di Pusat Khidmat Parlimen Indera Mahkota, Kuantan telah diadakan satu sesi taklimat berkaitan Cadangan Pindaan Perlembagaan Parti KEADILAN yang bakal diluluskan di dalam Kongres Nasional bulan November nanti.

Taklimat tersebut telah disampaikan oleh Pengerusi Jawatankuasa Pindaan Perlembagaan Parti, YH. Datin  Paduka Dr Tan Yee Kew dan turut dihadiri oleh Naib Presiden, YB Tian Chua.  Taklimat dihadiri oleh kesemua Ahli MPN, serta wakil dari setiap Cabang yang mana tujuan taklimat ini diberikan adalah untuk memberikan penerangan tentang beberapa pindaan Perlembagaan Parti yang masih diperingkat deraf, tujuan pindaan dilakukan di samping mendengar maklumbalas akar umbi tentang deraf pindaan tersebut.

Bacaan Doa oleh Dr Azli (PA MP Indera Mahkota) sebelum sesi taklimat

Timb Pengerusi MPN, Sdr Ahmad Nizam berucap mengalu-alukan kehadiran YB Tian Chua dan Dr Tan Yee Kew

Kesemua yang hadir telah diberi penjelasan panjang lebar tentang beberapa perkara yang terlibat di dalam pindaan dan terdapat beberapa perkara yang dibangkitkan oleh peserta taklimat yang akan diberi perhatian oleh parti untuk dikaji semula sebelum diluluskan terutamanya berkaitan keanggotaan parti dan kelayakan bertanding di peringkat Pusat dan Cabang.  Secara umumnya, kesemua peserta yang hadir berpuas hati dengan penerangan yang diberikan dan hampir keseluruhan deraf pindaan perlembagaan tersebut dipersetujui.

Naib Presiden, YB Tian Chua berucap rengkas sebelum taklimat bermula

Pengerusi Jawatankuasa Pindaan Perlembagaan, Dr Tan Yee Kew sedang memberikan taklimat

Di antara wakil dari setiap Cabang yang hadir sesi taklimat
Sejurus sesi taklimat, Mesyuarat MPN Siri 4/2013 telah diadakan dengan dihadiri oleh semua Ahli MPN dan Jawatakuasa yang dilantik.  Mesyuarat telah diPengerusikan oleh Timbalan Pengerusi MPN, Sdr Ahmad Nizam Hamid kerana Pengerusi MPN, YB Dato' Fauzi Abdul Rahman berada di luar kawasan dan tidak sempat untuk hadir mesyuarat tersebut.

Mesyuarat MPN diPengerusikan oleh Timb Pengerusi MPN, Sdr Ahmad Nizam
Fokus utama Mesyuarat MPN kali ini adalah membincangkan persiapan KEADILAN Pahang untuk membantu jentera Pilihanraya Kecil di Dun Sg Limau, Kedah berikutan kematian Almarhum Ustaz Azizan Razak baru-baru ini.  KEADILAN Pahang telah bersedia untuk membantu jentera di sana dan sedang menanti arahan selanjutnya dari JPRP.

No comments:

Post a Comment