KLIK "STOP" UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

DENGAR RADIO KAMI?

SILA KLIK "STOP" PADA RADIO KOBAT FM UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

Followers

Thursday, October 27, 2016

KEADILAN KUTUK PROVOKASI TERHADAP BERSIH5 DI PAHANG

KEADILAN PAHANG MENGUTUK SEKERAS-KERASNYA TINDAKAN PROVOKASI TERHADAP BERSIH5 DAN PERBUATAN MEMBALING CAT DI PINTU PEJABAT MP KUANTAN

Jelajah Bersih5 Peringkat Negeri Pahang telah pun bermula secara resminya pada 23 Oktober 2016 baru-baru ini setelah penerimaan Obor Bersih dari Terengganu diadakan pada 22 Oktober 2016 di Pintu Gerbang Kemaman/Kuantan (Chendor) baru-baru ini.

Bermula dari tarikh tersebut, kesemua aktiviti jelajah dari Bersih berjalan di dalam keadaan baik. aman dan lancar. Tindakan provokasi pertama yang dihadapi oleh konvoi Bersih berlaku pada 24 Oktober 2016 sewaktu konvoi Bersih memasuki kawasan Leban Chondong, Rompin. Konvoi Bersih telah disekat dan cuba dihalang dari meneruskan perjalanan ke destinasi yang dirancang. Namun, atas bantuan pihak Polis, konvoi akhirnya berjaya meneruskan aktiviti mereka di perkampungan Orang Asal di Kedaik di mana khidmat masyarakat iaitu "Medical Camp" telah diadakan.
 

Pada hari ini, pihak Bersih5 Negeri Pahang sekali lagi diprovokasi secara keterlaluan apabila Pejabat Operasi Jelajah Bersih5 yang ditempatkan di bangunan Pejabat Ahli Parlimen Kuantan telah disimbah dengan cat pada malam tadi. Melalui CCTV, jelas kelihatan perbuatan khianat itu telah dilakukan oleh dua orang yang bermotorsikal. Petang tadi lebih kurang jam 2.00 petang, satu Sidang Media telah diadakan di perkarangan Pejabat MP Kuantan oleh YB Fuziah Salleh. Satu laporan polis juga telah dibuat sejurus itu.

Di atas dua kejadian yang berlaku setakat ini, Keadilan Negeri Pahang mengutuk sekeras-kerasnya pihak yang bertanggungjawab. Tindakan seumpama itu menunjukkan bahawa mereka cuba untuk menekan dan mengugut pihak Bersih untuk tidak terus mendedahkan kepada rakyat tentang 5 tuntutan Bersih terutamanya tentang kepincangan sistem Pilihanraya di negara kita.
 

Di dalam keadaan Umno/Bn kini amat tertekan dengan berbagai skandal yang dilakukan oleh pimpinan mereka, kehadiran Bersih amat ditakuti oleh mereka.

Kami percaya, Bersih tidak akan tunduk kepada tekanan pihak-pihak yang tidak bertamadun ini. Keadilan Pahang khususnya tetap berdiri teguh di atas prinsip perjuangan Bersih. Kami akan membantu sedaya upaya Jelajah Bersih5 ini agar objektif mereka tercapai.

Kami juga berterima kasih kepada pihak Polis yang setakat ini telah memberikan kerjasama yang baik dan memahami perjuangan Bersih.

26 Oktober 2016

WAN FAUZULDIN WAN SAMAD
Pengarah Komunikasi
Keadilan Pahang

No comments:

Post a Comment