KLIK "STOP" UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

DENGAR RADIO KAMI?

SILA KLIK "STOP" PADA RADIO KOBAT FM UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

Followers

Thursday, August 14, 2014

KRISIS MB SELANGOR - APA KATA PEMIMPIN PAS?




Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu berkata, "Bagaimana kita (PAS) boleh menyokong Khalid apabila beliau tidak lagi dalam PKR?". 

"Beliau adalah seorang menteri besar Bebas sekarang. Tak ada isu lagi untuk kita menyokong Khalid," katanya ketika ditemui di Pulau Pinang hari ini.

Untuk ini, Mohamad, yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu , berkata, "Sudah pasti kita bersama dengan Pakatan." 

 "Ia adalah wajib bagi kita untuk bersama Pakatan. Kita tidak boleh lari daripada ini. 

 "Kita akan rugi jika kita berpecah dari Pakatan," katanya, merujuk kepada kerjasama dimanfaatkan dengan sekutunya DAP dan PKR terutamanya semasa pilihan raya kecil sejak 2008.

 "Ada pendapat peribadi tertentu yang mengatakan sebaliknya tetapi itu masih pendapat peribadi mereka, kepimpinan adalah komited kepada Pakatan," katanya di sini

PAS SUDAH BERI CUKUP MASA KPD KHALID

Sementara itu MP PAS Khalid Samad berkata parti itu sudah memberi masa secukupnya untuk Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim berundur.

“Beliau tidak setia pada Pakatan Rakyat dan apabila (Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin) menyokongnya tanpa belah bagi, menyebabkan timbul lebih banyak tanda tanya.

 “Jadi, walau (PKR dan DAP) marah dan cuba menekan PAS agar membuat keputusan lebih awal, saya percaya perkembangan yang berlaku kini akan membantu kami membuat keputusan yang betul,” katanya dalam satu sidang media di sini 


Siapa Khalid? Mengapa dia begitu istimewa?

 Sebelum ini, Mujahid Yusof Rawa, seorang AJK PAS Pusat telah berkata, "Menukar seorang MB adalah satu biasa. Mungkin akan ada lebih banyak kes-kes atau cabaran seumpama itu pada masa akan datang. Malah, parti itu tidak memerlukan sebab untuk mengeluarkan Khalid. Ia adalah dalam kuasa parti itu untuk melakukannya. 

 "Siapa Khalid? Mengapa dia begitu istimewa? Kita telah melihat Menteri Besar datang dan pergi. Ia tidak boleh dianggap sebagai sesuatu yang istimewa atau mengejutkan," katanya di sini

No comments:

Post a Comment