KLIK "STOP" UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

DENGAR RADIO KAMI?

SILA KLIK "STOP" PADA RADIO KOBAT FM UNTUK HENTIKAN SIARAN KAMI

Followers

Sunday, March 10, 2013

AKHIRNYA MUSNAH YANG BATHIL, KEBENARAN TERSERLAH

Allah maha besar, buktikan kebenaran- Anwar

PULAU PINANG 9 Mac: Pengakuan bapa kepada Saiful Bukhari Azlan bahawa kes Fitnah II merupakan konspirasi politik bukti kebenaran akhirnya terserlah jua, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim.

 
 
Beliau berkata demikian ketika ditanya pengakuan Azlan Lazim yang antara lain mendedahkan kes berkenaan dirancang pegawai khas perdana menteri.

Malah, Azlan turut memohon maaf kepada Anwar dan menyatakan fitnah tersebut menyebabkan ketua umum KEADILAN itu dan keluarga menanggung derita.

“Penafian di buat oleh Azlan tersebut sama sepertimana penafian saya sebelum ini, bahawa saya tidak bersalah dan tidak terbabit dalam dakwaan yang berbentuk konspirasi tersebut.

“Allah Maha Besar. Ia akan membuktikan kebenaran kepada mereka yang tidak bersalah dan dizalimi,” jelas Anwar.

Anwar berkata demikian ketika ditemui media selepas berucap di hadapan lebih 10,000 hadirin yang membanjiri Padang Kota Lama, Esplanade, Pulau Pinang sempena ulang tahun ke 5 pemerintahan Pakatan Rakyat semalam.

Terdahulu dalam ucapannya, Anwar membidas perdana menteri dan media kawalannya kerana mengaitkan beliau dengan insiden serangan di Lahad Datu, Sabah.

Katanya Umno BN memainkan isu lagu yang sering dinyanyikan ‘Tanya sama Najib’ ketika ceramah-ceramah Pakatan Rakyat, dengan tragedi berkenaan.

“Saya menyanyikan lagu ini sejak enam bulan yang lalu. Maksud saya ialah Sabah tidak akan hilang dari Malaysia.

“Sebaliknya Umno dan BN akan hilang dari Sabah dalam pilihan raya umum yang akan datang.

“Takut dengan kebangkitan rakyat, Umno dan BN terus menipu dengan mengaitkan serangan penceroboh di Lahad Datu sebagai ungkapan lagu tersebut,” tambahnya disambut sorakan gemuruh hadirin.

Hadir sama dalam himpunan tersebut ialah Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, Timbalan Ketua Menteri 1 , Datuk Mansor Othman, Timbalan Ketua Menteri II, Dr. P. Ramasamy dan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Datuk Mohd Salleh Man. – RM

No comments:

Post a Comment